Edupage:

Pomôcky pre žiakov

Zvonenie:

1. hodina: 8.00 – 8.45
2. hodina: 8.55 – 9.40
desiatová prestávka:
9.40 – 9.50
3. hodina 9.50 – 10.35
veľká prestávka:
10.35 – 10.55
4. hodina: 10.55 – 11.40
5. hodina: 11.50 – 12.35
6. hodina: 12.45 – 13.30
obedňajšia prestávka:
13.30 – 14.00
7. hodina: 14.00 – 14.45
8. hodina: 14.50 – 15.35

Najzaujímavejšie podujatie školskej knižnice6.11.2024

Štvrtý októbrový pondelok majú školské knižnice svoj sviatok. Aj naši žiaci zagratulovali školskej knižnici kyticou aktivít, ktoré sa niesli pod mottom: „Školská knižnica – priestor pre zábavné a aktívne učenie. Tomuto sviatočnému dňu však predchádzala príprava. Na podujatie boli pozvaní vzácni hostia, poslanci mestského zastupiteľstva, zástupcovia zriaďovateľa, rodičia i široká verejnosť.

Na podujatie sme sa pripravovali už niekoľko týždňov. Zostavili sme organizačný tím, rozdelili čiastkové úlohy. Do organizácie sme zapojili 60 žiakov z II. stupňa – šiestakov, siedmakov i ôsmakov. Učiteľky slovenského jazyka a literatúry spolu so žiakmi navrhli aktivity, z ktorých žiaci poskladali mozaiku zaujímavého knižného predpoludnia. A to v podobe rôznorodých aktivít - literárneho kvízu, literárneho karnevalu, knižného swapu,  besedy s mladými divadelníkmi a online interview s ilustrátorom Matejom Mazákom. Nakoniec sme vytvorili harmonogram, podľa ktorého sa piataci striedali na jednotlivých aktivitách.

 

Nastal  „Deň D“. Všetci sme sa nedočkavo tešili na dlho očakávané podujatie. Medzi nami sme privítali pani Ing. Baloghovú, poslankyňu mestského zastupiteľstva, pána riaditeľa, pani zástupkyňu i pani učiteľky, ktoré prišli podporiť i povzbudiť žiakov.

Pri všetkých aktivitách sme sa zabávali i niečo nové naučili.

 

Vyžili sme metódy a formy zážitkového vzdelávania, cieľom bolo rovesnícke vzdelávanie, toho sa zaangažovaní  šiestaci, siedmaci a ôsmaci zhostili výborne. Žiakov sme primäli myslieť projektovo, trénovali si organizačné schopnosti, tímovú prácu, prosociálnosť. Vypestovali si  pozitívne hodnoty a postoje k literatúre. Zdokonalili si komunikačné zručnosti, vyskúšali rôzne tvorivé a aktivizačné metódy, napr. dramatizácia, hranie rolí, živé interview, beseda, prezentácia, príhovor, čitateľský denník, dialogizované čítanie, práca s modernými technológiami a aplikáciami.

 

Overili sme si, že zážitková forma vzdelávania výrazne zlepšuje vzťah ku knihám, podporuje čítanie, zlepšuje orientáciu v literárnej oblasti. o čom sme sa presvedčili v účastníckej ankete na záver podujatia.  Vo všetkých formách práce so žiakmi i aktivitách plánujeme pokračovať aj mimo podujatia.

 

Vyučujúce SJL