Malé veľké dobrodružstvo9.11.2018
Sú dni, ktoré sa v zabehnutom školskom kolobehu menia na čarokrásne a výnimočné. Na dni, kedy musíme prekonať sami seba, zabudnúť na trému a strach. Potom nám už nič nebráni v tom, aby sme vstúpili do sveta fantázie, do sveta lesných škriatkov a nekonečných dobrodružstiev.
V 9. A sa tieto dni opakujú každý štvrtok a piatok a napriek tomu sú vždy výnimočné. Jednoduchý čitateľský projekt žiakom umožňuje spoznať svet detskej fantázie, vstúpiť do sveta rozprávok a v neposlednom rade prekonať samých seba. Tieto dni sa stali pre deviatakov akýmsi štafetovým čítaním, kedy čítajú rozprávky najmenším prvákom. Prečo?
Roman:
„Máme česť čítať prvákom. Najskôr si čítanie dokonale nacvičíme a potom asi 15 minút pred zvonením začína deviatacke dobrodružstvo.“
Sebi:
„Po dočítaní dostávame kritiku od najpozornejších poslucháčov, a tak zistíme, čo si ešte musíme precvičiť.“
Mirka:
„Na čítanie som sa poctivo pripravovala a text som doma niekoľkokrát čítala nahlas. S menšou trémou som vošla dnu, kde ma čakala útulná, krásne vyzdobená trieda. Deti sú milé a ja som zistila, že sa nemám čoho báť.“
Adam:
„Robíme niečo pre naše lepšie čítanie a zároveň robíme radosť prvákom. Z 1. D sa vždy každý vraciame s úsmevom na tvári.“
Juro:
„Väčšinu detí tam už poznáme po mene. Prváčikovia sú vždy zvedaví na to, kto im príde čítať ďalší deň a aká rozprávka ich čaká.“
Vivi:
„Títo prváci sú rovnako milí, ako je ich učiteľka Mirka. Majú vždy veľa otázok. Čítanie knižky Filipko sa im veľmi páči.“
Zuzka:
„Ja som čítala o Filipkovi a jeho kamarátovi pstruhovi. Keď som spomenula škriatka Brmbolíčka, tak sme sa všetci spolu zasmiali. Naučili ma niečo nové, čo som doteraz nevedela.“
Viktor:
„V mene celej 9. A môžem povedať, že sme veľmi radi, že máme možnosť poznať šikovné deti z 1. D a tento projekt budeme ďalej rozvíjať.“
Kika:
„V triede je vždy dobrá atmosféra, deti pozorne počúvajú a sú veľmi milé. Môžeme si vyskúšať pozíciu pani učiteľky a vždy odchádzame s usmiatou tvárou.“
Karin:
„Keď som čítala niečo vtipné, vždy sa zasmiali. Bolo to milé, lebo som vedela, že ma pozorne počúvajú. Na ilustrácie hľadeli s údivom a tešili sa na ďalšieho rozprávkara.“
Marcel:
„Skúšame si čítanie pred náročným publikom. Čítame spisovne a bez chýb, čo je veľmi náročné.“
Jessica:
„Zaujímavé bolo už zoznámenie sa s nimi. Zahrali sme si ich obľúbenú hru na mená a teraz nás spoznávajú ako čitateľov.“